Online Inschrijven – Scouts Pulle

Welkom bij Scouts Pulle!

De leiding van scouts Pulle is blij je te mogen verwelkomen op onze zondagen dit jaar. Voordat je kan starten is het de bedoeling dat je ouders je inschrijft. Vanaf dit jaar kan dit zowel online als op de scouts zelf. Volg daarom zeker het stappenplan en lees de onderstaande informatie door over onze scouts.

Om de communicatie tussen ouders, leiding en leden zo goed mogelijk te laten verlopen werken wij met een e-mailadres voor elke tak:

scoutspulle.kapoenen@gmail.com scoutspulle.jongverkenners@gmail.com
scoutspulle.kabouters@gmail.com scoutspulle.givers@gmail.com
scoutspulle.welpen@gmail.com scoutspulle.jins@gmail.com
scoutspulle.jonggidsen@gmail.com  


Voor meer algemene vragen kan u terecht bij de groepsleiding op het volgende e-mailadres:

scoutspulle.groepsleiding@gmail.com

Met het dragen van je uniform toon je dat je lid bent van de scouts en ben je ook verzekerd. Daarom worden alle leden verplicht om iedere activiteit je scoutshemd/kapoenentrui en das te dragen, dit is verplicht. Groene broek/rok is niet verplicht maar is natuurlijk fijn. Vraag gerust meer informatie bij de leiding.

Op onze site www.scouts-pulle.be kan u het zandkrantje raadplegen. Hierin staan steeds de activiteiten voor de komende 2 maanden. Ook vindt u hier meer info over de leiding zoals gegevens.

Om op de hoogte te blijven van evenementen, nieuwtje, acties, … vragen wij vriendelijk alle ouders die facebook hebben om lid te worden van onze groep ‘Scouts en Gidsen Zandstuivers Pulle’ In deze groep kunnen jullie in contact komen met andere ouders en kunnen we u, als ouder, meer bij onze scoutswerking betrekken.

Ten slotte zouden wij, de leiding, nog even willen benadrukken dat onze jeugdbeweging volledig bestaat uit vrijwilligers die zich met veel passie en plezier inzetten om samen met onze leden de beste momenten te beleven. Wij halen voldoening uit het entertainen en het aanleren van dingen aan uw kinderen en dit op de meest geschikte manier. Daarom hopen wij op uw begrip wanneer iets niet volgens plan verloopt.

Dit gezegd zijnde hebben wij ontzettend veel zin in het nieuwe scoutsjaar. Wij kunnen alvast niet wachten om onze leden te leren kennen op de eerste activiteit op 22 september. Samen met u en onze enthousiaste leden hopen wij ook van dit jaar weer een onvergetelijk scoutsjaar te maken!

Mogen wij u er attent op maken dat de leden die met de auto worden gebracht/opgehaald aan de voorzijde van het terrein (Boudewijnlaan) moeten worden afgezet/opgepikt. Dit om een veilige route langs de wipstraat te behouden voor de leden die te voet of met de fiets komen. De leiding zal er voor zorgen dat er een veilige oversteekplaats is aan de Boudewijnlaan. Zodat u uw wagen eventueel kan parkeren bij de winkels.

Tot op zondag!

Stevige linker,
De voltallige leidingsploeg van Scouts Pulle.

INSCHIJVEN LID SCOUTS PULLE

Ben je al lid van scouts Pulle? Dan mag je stap 1 en 2 overslagen en meteen naar stap 3 gaan. De leiding zal op je het lidnummer doorgeven en dan ken je je meteen registeren op de groepsadministratie van Scouts en Gidsen Vlaanderen. (https://groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be/groepsadmin/)

 

STAP 1
Ga naar onze website: www.scouts-pulle.be > Inschrijven > ‘Online inschrijven’.

Op deze pagina vindt u een formulier, gelieve dit correct in te vullen en in te dienen.

 

STAP 2
Wachten! Je zal een mail krijgen dat je aanvraag is ingediend. Hierna moet de groepsleiding de aanvraag goedkeuren. Vanaf dat je een mail hebt gekregen met de goedkeuring kan je verder naar stap 3.

 

STAP 3
Nu ben je inschreven in de scouts, maar wij weten nog niks over je! Daarom moet je online je individuele steekkaart invullen. Hier staat allerlei informatie in die belangrijk kan zijn voor je leiding (kan wel/niet zwemmen, lactose intolerantie, … ). De informatie wordt vertrouwelijk behandeld door de leidingsploeg. De handleiding over hoe je te werk gaat met de Groepsadministratie, kan je vinden op onze website (www.scouts-pulle.be > inschrijven).

 

STAP 4
Om ervoor te zorgen dat we elke week weer onze activiteiten veilig en verantwoord kunnen organiseren, vragen we per jaar (van 1 september tot 31 augustus) om lidgeld te betalen.

Voor dit scoutsjaar van 2019-2020 zal het lidgeld €50 bedragen. (Dit voor verzekering, spelmateriaal, onderhoud lokaal, …). Daarom willen wij u vragen om €50 op het volgende rekeningnummer te storten voor 30 september 2019.


BE82 0017 2216 4268

Vermelding: “NAAM + FAMILIENAAM + TAK”

– Een tussenkomst van uw ziekenkas is mogelijk! Je kan deze invullen en voor of na de scouts afgeven aan één van de leiding. Zij zetten er dan een stempel en/of handtekening op. Gelieve deze papieren niet via mail door te sturen.

– Als het lidgeld een (te) grote hap is uit het gezinsbudget, aarzel dan niet om de hoofdleiding te contacteren. Er bestaat namelijk de mogelijkheid om het lidgeld terug te brengen tot 10 euro.

scoutspulle.groepsleiding@gmail.com

Zandstuivers

Boudewijnlaan 75
2243 Pulle

scoutspulle.groepsleiding@gmail.com

Denk aan onze buren!

Gelieve altijd via de boudewijnlaan te komen met de auto! Alvast bedankt!

- De leidingsploeg