Ontdek ons programma hier

Givers

Een snuifje avontuur realiseren

Bij de gidsen en verkenners (14 – 17 jaar) is er ruimte voor grotere projecten. Uitgedaagd worden door elkaar. Vanuit eigen interesses op zoek gaan naar zichzelf tussen soortgenoten. Dit door typische activiteiten of door een experiment waaraan gidsen/verkenners in kleine groepjes mee voorbereiden.

Givers krijgen een ruimere kijk op de wereld. Ze kunnen zich voorstellen dat het anders kan. En er is zoveel dat anders kan: ouders en hun eisen, de leraars, de klas, da maatschappij, de godsdienst, mezelf. Op basis van allerlei weetjes en invloeden bedenken ze een eigen visie en een eigen identiteit.

En denken, dat kunnen givers. Denkend richten ze hun aandacht op zichzelf. Vaak zodanig dat ze denken dat anderen met hetzelfde bezig zijn als zij. Zo lijkt het alsof de anderen voortdurend alle aandacht op hen hebben gericht. Dit zorgt ervoor dat ze uren voor de spiegel kunnen staan en zich sterk bekommeren om hun uiterlijk, hun kledij, hun voorkomen. Ze ervaren zichzelf als uniek en speciaal en stellen alles in het werk om dat ook te zijn. Ze verlangen naar onafhankelijkheid en zelfstandigheid. Gezag brengt hen in een bijzondere graad van alertheid.

Gidsen/verkenners knopen de banden met thuis stilaan los. Vrienden en jongeren van dezelfde leeftijdsgroep nemen een zeer belangrijke plaats in hun leven in. Hun vriendenkring is de plaats waar ze hun vele zorgen, emoties, twijfels en dromen kwijt kunnen. Gidsen/verkenners kennen een periode van intense sociale contacten, maar een gevoel van eenzaamheid en alleen-op-de-wereld-staan is niet ver weg. De eerste ernstige relatie met iemand van het andere geslacht kijkt al eens om de hoek.

Je leiding

Behendige Sifaka

Sander

Edelmoedige Condor

Matthias

Lankmoedige Bosduiker

Nog vragen?

Stel gerust de vragen waarmee je zit, we beantwoorden ze graag!

scoutspulle.givers@gmail.com

Zandstuivers

Boudewijnlaan 75
2243 Pulle

scoutspulle.groepsleiding@gmail.com

Denk aan onze buren!

Gelieve altijd via de boudewijnlaan te komen met de auto! Alvast bedankt!

- De leidingsploeg