Wij helpen je graag!

De Jins van scouts Pulle komen graag helpen op jouw evenement. Zo sparen we voor een buitenlandse reis. We staansteeds klaar om jou te helpen!
Contacteer ons gerust!

Jins

Dromen en fantaseren

Jin, Jij en Ik een Noodzaak. Jins (17 jaar) leven één jaar intens samen in hun jintak. In hun eigen ‘jonge’ stijl werken ze gekke activiteiten, projecten en zelfs hun kamp uit. Al doende leren ze samenwerken en verantwoordelijkheid opnemen. Hieruit groeit engagement voor de groep en voor de samenleving.

Jins gaan verder op de ingeslagen weg. Ze dromen en fantaseren over hoe ze het graag zouden hebben: hun relaties, de samenleving, zichzelf. Concrete vragen duiken in hun leven op. Studie- en beroepsambities dringen zich aan hen op. Voor jins staat hun zelfbeeld centraal. ‘Ben ik tevreden met mezelf?’ ‘Voel ik me goed in mijn vel?’ Het zijn enkele van de vele vragen die zij zich stellen bij hun zoektocht naar identiteit. Een ernstig gesprek, daar zijn ze vaak op uit: met leeftijdsgenoten, maar soms ook met iemand met enkele jaren meer levenservaring. Eén of enkele vaste vertrouwenspersonen helpen hen verder op weg naar hun identiteit. Hun identiteit  krijgt stilaan meer stabiele, meer realistische kenmerken.

Jins blijven heel intens op zoek binnen hun relaties met anderen, van het eigen en het andere geslacht. Soms loopt dat laatste vlotjes, vaak verloopt hun seksuele relatie met horten en stoten, met vallen en opstaan. De groepen waarin ze zich bewegen zijn hun thuishaven, hun klankbord. Nu eens beklemtonen ze hun zelfstandigheid, dan weer beklemtonen ze het knusse groepsgevoel.

Je leiding

Jo

Prominente Specht

Manon

Gezellige Torenvalk

Nog vragen?

Stel gerust de vragen waarmee je zit, we beantwoorden ze graag!

scoutspulle.jins@gmail.com

Zandstuivers

Boudewijnlaan 75
2243 Pulle

scoutspulle.groepsleiding@gmail.com

Denk aan onze buren!

Gelieve altijd via de boudewijnlaan te komen met de auto! Alvast bedankt!

- De leidingsploeg