Ontdek ons programma hier

Jongverkenners

Er op uit in de natuur

Jongverkenners (11-14 jaar) trekken er graag op uit in de natuur of verkennen hun buurt. Op tentenkamp koken ze hun eigen potje. In vaste patrouilles werken ze samen en nemen ze initiatieven: van kattekwaad tot leuker. Jongverkenners krijgen een waaier van mogelijkheden om mee te beslissen, zelf de handen uit de mouwen te steken en allerlei vaardigheden onder de knie te krijgen.

Jongverkenner ben je drie jaar na elkaar. Anders dan op school zit je steeds met jongens die één of twee jaar jonger of ouder zijn dan jezelf in een tak. Zo heeft een eerstejaars jonggiver een andere ‘rol’ in de tak dan een derdejaars. Als elfjarige ben je de jongste van de tak, je bent eerstejaars jongverkenner. De tweede- en derdejaars leren je alles wat nieuw is in de tak: gewoontes en rituelen van de tak, de kuren van de leiding, een kookvuur in elkaar sjorren, je eigen potje koken, hout hakken, de weg op een kaart vinden,…

Als tweedejaar zit je midden in de groep, tussen de jongsten en de oudsten van de tak. Je hebt al wat ervaring en daarmee kan je zeker je steentje bijdragen in de tak en in de patrouille. Een derdejaar zit in zijn laatste jaar bij de jongverkenners. Je krijgt meer verantwoordelijkheden: het is aan jou om samen met de andere derdejaars de patrouilles te leiden. Samen met de leiding zoek je hoe je dit het best aanpakt. Af en toe mag je met alle derdejaars al eens een leuke activiteit in elkaar te steken voor de rest van de tak.

Je leiding

Senne

Onomwonden Kameleon

Evelyne

Intuïtieve Brulaap

Caroline

Trouwhartige Roatelo

Len

Acrobatische Pumba

Kendra

Vurige Schorpioen

Nog vragen?

Stel gerust de vragen waarmee je zit, we beantwoorden ze graag!

scoutspulle.jongverkenners@gmail.com

Zandstuivers

Boudewijnlaan 75
2243 Pulle

scoutspulle.groepsleiding@gmail.com

Denk aan onze buren!

Gelieve altijd via de boudewijnlaan te komen met de auto! Alvast bedankt!

- De leidingsploeg